Velkommen til Børnehuset

Glamsbjerg Børnehus er et lille integreret, overskueligt og hyggeligt Børnehus, som er normeret til 44 børnehavebørn og 14 vuggestuebørn.

Det er vigtigt for os at møde og anerkende børnene præcis som de er. Vi vil gerne vise børnene, at det enkelte menneske er unikt, samtidig med at de skal opleve værdien i at indgå i et forpligtende fællesskab.

Vi har gode faciliteter både ude og inde, og da vi er en del af Glamsbjerg Fri- og  Efterskole, har vi også mulighed for at benytte os af skolens ressourcer.

Det gode samarbejde med skolen er ligeledes med til at lette børnenes overgang fra børnehave til skole.

Se vores fokus og værdier

Musik Og Bevægelse 2
Børnehave 3
P1977135
Det er vigtigt for os at respektere og anerkende børnene præcist, som de er.

Børnene i huset

Børnehuset er normeret til 49 børnehavebørn og 14 vuggestuebørn. Vi er som  udgangspunkt opdelt i stuer, men flere gange om ugen er børnene er inddelt i  aldersgrupper, hvor vi arbejder ude fra barnets ”nærmeste udviklingszone” og laver alderssvarende aktiviteter. Vi voksne samarbejder også på tværs af stuerne for at bringe vores faglighed, viden og kompetencer bedst i spil.

Musik Og Bevægelse

Nyheder og begivenheder

Image 16891137 Scaled
08. nov 2021

Krop og sanser hos børnehusets yngste

Læs nyhed

Det er en stor beslutning at vælge vuggestue og børnehave til sit barn, og derfor foreslår vi altid, at I kommer og ser børnehuset, inden I tager stilling.

Musik Og Bevægelse 2