Udeliv

Glamsbjerg Fri Ogefterskole 2020 02602

Frisk luft hver dag

Udeliv og børn hænger godt sammen. Undersøgelser viser, at børn, der er meget ude, er mere kreative og opmærksomme, har en bedre motorik og er mindre syge.

I Fritteren har vi skabt en bred vifte af aktivitetsmuligheder i udemiljøet, for netop at fremme lysten hos det enkelte barn til at vælge netop dem. Der er mange muligheder, fx flere boldbaner, multibane, legepladser og legehuse, byggelegeplads og sandkasse, samt områder, der er gode til vores køretøjer.

Køkkenhave

Ved Solhuset har vi vores køkkenhaver. Hver klasse har en køkkenhave, og her lærer børnene, hvordan grønsager begynder deres liv som et frø, der spirer, og siden kan høstes og blive inddraget i deres mad. For vi bruger naturligvis de grønsager, vi dyrker, når den enkelte klasse laver mad i Bålhytten.