Afdelingsleder i friskolen

Som noget helt nyt har vi ansat en afdelingsleder til friskolen. Det er Lau Storm, som vi ser frem til at samarbejde med.

Lau har nærmest hele sit liv været en del af de frie skoler; først som friskolebarn, senere som efterskoleelev, og de sidste godt 10 år som lærer på Odense Friskole.

Lau har de senere år været optaget af værdier og ledelse indenfor ”De frie skoler”, og han er især er optaget af, hvordan man kan forene skoletraditionen med den moderne virkelighed; altså kort sagt, hvordan vi laver grundtvig-koldsk friskole anno 2023.

Lau bor i Odense sammen med sin kæreste, som er friskolelærer, og tre sammenbragte børn. Der tales naturligt nok meget skole og udvikling i hjemmet, hvor de desuden nyder løbe- og vandreture og fælles oplevelser for familien.

Lau fortæller, at han glæder sig til at blive en del af det stærke skolefællesskab, som han mærker hos os og til at bringe sin egne skoleværdier og skoletraditioner i spil på GFE.

Vi glæder os til at byde Lau velkommen den 1. februar.