Indskolingslærer til opstart af ny børnehaveklasse

Brænder du for skolens yngste elever og vil du være med til at give vores friskolebørn en tryg og udviklende skolestart i et anerkendende læringsmiljø? Kan du se dig selv som en del af vores indskolingsteam, og kan du samtidig samarbejde på kryds og tværs med skolens øvrige teams, SFO-medarbejdere og efterskolelærere? Ja, så er du måske vores nye kollega.

Grundet stor søgning til vores skole opretter vi i kommende skoleår to børnehaveklasser. Vi søger derfor en lærer der har lyst til at starte en børnehaveklasse op og efterfølgende indgå som lærer i vores indskoling.

Stillingen vil det første år være en fast stilling som børnehaveklasseleder med en ansættelsesgrad på 85%. Efter første skoleår vil stillingen blive til en lærerstilling, hvor du vil indgå i en fagfordeling, og hvor fag og ansættelsesgrad aftales endeligt.

Du skal kunne undervise i dansk i indskolingen, men ellers ser vi frem til at møde dig og se, hvad du ellers kan byde ind med.

Glamsbjerg Fri- og Efterskole er en grundtvig-koldsk skole, hvis grundholdning er, at alle mennesker har stor værdi. Vi tror på, at tolerance og respekt er byggestenene i et forpligtende fællesskab, hvor dét at være forskellige opleves som en styrke og en berigelse.

Derfor søger vi et menneske som kan stå fast om disse værdier og give nye børn et trygt fællesskab og familierne en god start i vores skolefællesskab.

Vi har fokus på det hele menneske og dermed på elevernes faglige, personlige og sociale kompetencer. Skolen er lektie- og karakterfri i indskolingen og på mellemtrinnet.

På Glamsbjerg Fri- og Efterskole bliver du en del af et engageret lærerteam, der brænder for deres fag og for at skabe et godt læringsmiljø for børn og unge forankret i skolens værdier.

Stillingen er det første år efter gældende overenskomst for børnehaveklasseleder på 85% af fuldtidsstilling med tiltrædelse 1. august 2024. Året efter 1. august 2025 konverteres stillingen til en fast lærerstilling med og med løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Læs mere om friskolen på www.glamsbjergfriskole.dk

Du er også velkommen til at kontakte friskoleleder Lau Storm på 22261224, hvis du har spørgsmål eller ønsker en rundvisning.

Der er ansøgningsfrist 12. april 2024, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 17. Vi modtager ansøgninger pr. mail til kontor@gfeskole.dk